Gadżety reklamowe, wykorzystywane są w różnym stopniu w wielu firmach, bez względu na wielkość przedsiębiorstwa. Mają służyć przede wszystkim promocji firmy. Są pomocne przy promocji zarówno dla nowych, jak i aktualnych klientów. Można je podarować pracownikom, kontrahentom lub potencjalnym klientom podczas większych wydarzeń branżowych – np. targów czy konferencji, wtedy są wyjątkowo przydatne. Przemyślane artykuły promocyjne spowodują rozpowszechnienie wizerunku i skuteczną reklamę oferowanych usług. Aby gadżet był skuteczny musi przede wszystkim zawierać nazwę lub logo firmy i być wykonany w barwach które będą kojarzyć się z marką. Można pomyśleć też o przedmiotach, które są bezpośrednio powiązane z działalnością firmy lub przynajmniej trochę będą się z nią kojarzyły.
Pomimo dużej ilości dostępnych gadżetów, wciąż istnieją te, które są najczęściej wybierane przez firmy. Zakup gadżetów reklamowych przez firmy jest bardzo dobrym sposobem promocji i może stać się skuteczną i niskobudżetową metodą na szybkie wypromowanie się. Wszystkie gadżety reklamowe sprawdzą się nie tylko w trakcie dużych imprez, ale przede wszystkim w codziennych sytuacjach.
Najskuteczniejsze artykuły promocyjne
Wybór najlepszych gadżetów reklamowych, które będą służyły promowaniu firmy, jest zależne głównie od pomysłu, inwencji i kwoty, jaką firma jest w stanie na to przeznaczyć. Ulotki reklamowe, choć popularne to nie są najlepszym rozwiązaniem, najskuteczniejsze są właśnie odpowiednio dobrane upominki reklamowe, które nie zostaną wyrzucone, chwilę po wręczeniu, ale staną się przydatnym, codziennym gadżetem.
Najczęściej wybierane są cały czas długopisy z nadrukiem – to przedmioty codziennego użytku, są używane przez każdego i w każdym miejscu. Długopis to niezwykle uniwersalny i przydatny gadżet, a dodatkowo nawet długopisy dobrej jakości nie będą dla firmy wielkim wydatkiem. Ten niedoceniany przedmiot może być niezwykle pomocny podczas promocji.
Bardzo popularnym sposobem i zarazem sprawdzoną metodą promocji marki są też kubki reklamowe, które nigdy nie staną się dla żadnej osoby zbędnym gadżetem, a będą z każdym łykiem kawy i herbaty przypominać o istnieniu firmy, która je stworzyła i wręczyła.
Nieco mniej popularne, ale równie skuteczne i praktyczne są torby reklamowe, które raz wręczone, prawdopodobnie będą towarzyszyć obdarowanemu codziennie i będą tym samym przypominać o marce i jednocześnie dostrzegą je inne osoby, co może przynosić firmie dodatkowe korzyści. Podobne działanie mają parasole reklamowe, które z pewnością nie zostaną wrzucone na dno szuflady, ani ciśnięte w kąt i zapomniane.
Chcąc zamówić jakiekolwiek artykuły promocyjne, warto pamiętać, że istnieją takie, które nie nadadzą się na każdą okoliczność. Przykładowo, parasole reklamowe, choć są pomysłowe i oryginalne, to nie będą cbyt przydatne w środku lata, a kubków reklamowych nie zabierzemy ze sobą na zagraniczne targi. Kubki i torby reklamowe sprawdzają się świetnie, ale potrzebują miejsca i często także wcześniejszego zaplanowania akcji promocyjnej. Firmowe długopisy z nadrukiem natomiast możemy mieć przy sobie zawsze i wszędzie. Dobrze wybierać bardziej uniwersalne upominki reklamowe, które sprawdzą się w każdej sytuacji.