Zawieszenie pneumatyczne zapewnia stałe parametry tłumienia wstrząsów, niezależnie od obciążenia pojazdu. Stosowaną w tradycyjnych systemach zawieszenia sprężynę zastąpiła pompa zawieszenia. Sercem systemu zawieszenia pneumatycznego jest kompresor, który pompuje sprężone powietrze do poduszek amortyzatorów, które łagodzą wstrząsy spowodowane nierównościami. Sprężarka powinna wtłaczać jedynie suche powietrze w odpowiednim momencie, co wymaga ścisłej współpracy wielu komponentów.
Liczne zalety zawieszenia pneumatycznego
Poduszka zawieszenia, określana również jako miech r klasa, niweluje przenoszenie wszelkich wybojów w czasie jazdy, co ma przełożenie na wyjątkowo duży komfort. Profesjonalny kompresor działa prawidłowo bez względu na ciężar samochodu oraz jego dodatkowe obciążenie. Sprężarka doskonale sprawdza się więc w dużych samochodach typu SUV oraz w nowoczesnych limuzynach.
Kontrola zawieszenia pneumatycznego
Umożliwiający tłumienie wybojów miech w164 przód musi ściśle współpracować z komponentami takimi jak pompa zawieszenia. Złożona budowa układu zawieszenia pneumatycznego oraz znacząca ilość elektroniki sprawia, że nabywca wykorzystującego ten system samochodu powinien odpowiednio często kontrolować jego techniczny stan. Sprężarka to element, którego żywotność określana jest na ok. 200 tysięcy przebytych km.
Zawieszenie pneumatyczne – serwis
Nieodpowiednio pracujący miech w164 tył w zawieszeniu pneumatycznym wskazuje na usterkę systemu. Regeneracja lub wymiana elementów takich jak pompa zawieszenia i kompresor może być związana z wysokimi kosztami. Zawieszenie pneumatyczne montowane jest jednak przede wszystkim w samochodach z klasy premium, których właściciele muszą liczyć się z wyższymi kosztami związanymi z eksploatacją. Oczywiście regularne przeglądy techniczne pozwolą odpowiednio wcześnie wykryć usterkę, zanim układ zawieszenia pneumatycznego zostanie uszkodzony.”