Jak poznać, że amortyzatory w mercedesie są już do wymiany?

0
1336
Jak poznać, że amortyzatory w mercedesie są już do wymiany?

Komfortowa jazda i stabilne zawieszenie to cecha mercedesów. Suną po drogach bez zarzutu i rzadko wymagają napraw. Jednak zawsze warto przeglądać samochód przynajmniej raz do roku, by w porę zapobiec ewentualnym awariom.

Jak możemy sami sprawdzić stan amortyzatorów w mercedesie?

Najłatwiej sprawdzić stan amortyzatorów, naciskając na maskę w miejscu zawieszenia. Jeżeli po tej czynności samochód zakołysze się najwyżej dwa razy, możemy być spokojni i dalej jeździć bez obaw. Jeżeli natomiast nadal auto będzie się bujać to już najwyższy czas udać się do mechanika samochodowego.

Są jeszcze inne czynniki świadczące o tym, że amortyzatory do mercedesa wymagają wymiany. Jadąc drogą, samochód będzie nas ściągać na bok. Nie będzie trzymać się prostej drogi, będziemy musieli mocniej ściskać kierownicę, by nie zjechać na środek jezdni lub najechać na krawężnik. Gdy znajdziemy się na wybojach, mercedes zacznie bardzo się bujać. Przy skręcaniu, bardziej auto przechyli nam się na bok.

Podczas hamowania droga się wydłuża. Najszybciej zauważymy to, zbliżając się do skrzyżowania. Chcąc ostrzej zahamować, samochód silniej nam „zanurkuje”, a gdy będziemy chcieli ruszyć, bujnie nas do tyłu, czyli „usiądzie”, zanim się zerwie do jazdy. Przyjrzyjmy się także oponom. Jeżeli jedna z nich będzie bardziej starta niż ta druga to również znak, że amortyzatory źle działają. Ślady oleju na amortyzatorze to też znak, że coś jest z nimi nie tak.

Dobre amortyzatory trzymają koła mocno przy podłożu. Stabilizują auto podczas jazdy i tłumią niekomfortowe drgania. Wjeżdżając na nierówną jezdnię, nie będziemy czuć niemiłego trzęsienia (bujania) samochodem. Nie będzie nam się nadmiernie przechylać w czasie zakrętów. Gdy pojazd bardziej się przechyla niż powinien, tracimy pewność, czy aby się nie przechyli zbyt mocno i nas nie zmiecie do rowu.

Przy dobrych amortyzatorach nagłe hamowanie, zatrzyma auto natychmiast , bez poślizgu. Dzięki temu, gdy nagle ktoś wtargnie na jezdnię, będziemy w stanie zapobiec katastrofie. Bezpieczna jazda jest priorytetem, a wygoda musi iść w parze, dlatego jeżeli zużyje nam się tylko jeden amortyzator, bezsprzecznie wymieniajmy od razu obydwa, znajdujące się po przeciwnych stronach osi.

Po przejechaniu 20 tys. km bezapelacyjnie wymieniajmy amortyzatory, nawet jeżeli nam się wydaje, że wszystko jest z nimi w porządku, Do pewnych dysfunkcji mogliśmy się przyzwyczaić i już ich nie zauważać.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj